En liten uppdatering då en månad har gått sedan mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag har inte kommit så mycket längre om jag skall vara ärlig [:o]. Tyckte att jag lyckades silikonisera alla hål mellan bakgrund och glaset. Skvätte på rådasand för att det skulle se snyggare ut. Sedan lät jag det stå i ett par veckor för att silikonet skulle torka.
Förra veckan skulle jag då gå vidare och började med att pensla (med en vanlig bullbakspensel) bort sanden från alla hörn av bakgrunden. Döm om min besvikelse när jag upptäckte en massa hål till mellan bakgrunden och glaset. Jag vete fan om silikonet krympt eller om jag bara varit klantig.
Nu har jag lagt på ny silikon för ett par dagar sedan och so far so good. Tycks lite som om jag inte kommer någonvart med detta dock.
Sedan skall jag ju täppa till ett raster, det som står närmast utblåset, och det tänkte jag göra med en bit filtermatta doppat i silikon och därefter torv eller sand.
Jag letar också efter ett nytt underlag att ha mellan karet och spånplattan som står på ställningen men har inte hittills hittat något i de mått jag behöver.:(
Jag erkänner att jag blivit något frustrerad.
Det kanske är lättare att sätta igång ett prillans nytt kar än ett begagnat som man köpt, i alla fall om det begagnade har en BTN bakgrund som inte sitter tätt.:mad:
Då jag så himla gärna vill ha igång det hela, men inser att det tar tid att få ordning på det stora karet, har jag gått och köpt ett litet prillansnytt kar på 112 liter som jag tror att jag kommer att få igång lite lättare.:D
Tanken är att det lilla karet sedan skall kunna vara någonsorts backup för det stora.[:o]