eriksson-5 skrev:
japp jag läste allt... jag är värkligen imponerad hur du har gjort...det låter intresant... ska kul att se bilder...:D

Visst, bilder och filmer kommer löpande!
Det är ju ofta så att man gärna "skyndar" lite när man sätter igång ett kar - det är svårt att tygla otåligheten, men när jag nu tänkte satsa på ett såpass "stort" kar - med mycket småfisk och mycket steninredning så tänkte jag att det liksom måste gå lugnt och försiktigt fram. Man kan ju ändra om och möblera om i ett kar ganska mycket men faktum är att i just detta så är ursprungsfundamentet - alltså all den stenläggning (och det är inte lite vi talar om) ligger som den gjorde när jag hade beslutat mig för att täcka hela skiten med sand och köra igång. All sten som senare kommit till ligger ovanpå och det är fortfarande ett låååååångt planerande innan nästa stenparti kommer i - just för att jag vill vara absolut säker på hur det skall bli/vara och för att störa fiskarna så lite som möjligt.
En lite kul grej är faktiskt att genom att dokumentera det mesta jag gör i karet - blir det på samma gång en värdemätning - jag tänker mig för lite extra, just för att även ni andra som läser tråden och kikar på bilder/filmer skall tycka att det är OK - lite som ett gesällprov nästan...:)
Det är absolut inte så att jag fikar efter beröm (även om det alltid värmer gôtt:)) utan funkar mer som ett gemensamt projekt med alla er andra som är intresserade av denna typ av inredning och fiskar. Jag tycker det är jätteroligt om någon blir inspirerad av arbetet och samtidigt har jag fått massor av fina tips och råd av trådläsarna - ingen nämnd, ingen glömd!
Kul, som sagt, att du gillar stuffet!