Katharina skrev:Du ska inte skriva mig på näsan vad det är jag har upplevt.. Det har du inte en susning om!!! Det sista jag hade tid och lust med var sånt och det är inte roligt att berätta om det pga alla besserwissers som inte har upplevt någonting sådant här eller vågat erkänna för sig själva att de har upplevt någonting konstigt och sen sitta och jämföra det med sina egna fantasier från barndomen lr vad det nu är... Det är inte sanslösa hallucinationer vi talar om även om din erfarenhet inte sträcker sig längre än dit!!! ÄNNU!!!
Men kära lilla du jag ber om ursäkt om du upplevde det som personligt och riktat direkt till dig.
för att förtydliga så var mitt inlägg ett utryck för min högst personliga övertygelse att gudarna i våra religioner med sina brinnande buskar, saltstoder och demoner, utomkroppsliga upplevelser med ylande gastar och vilsna spöken, fabler sprungna ur berättar traditioner kring älvor och troll, parapsykologin med sin telekinesi och telepati, ALLA har dom på ett rent vetenskapligt plan redan motbevisat sig själva just genom att inte kunna bevisas med "samtidens moderna metoder", sin påstådda talrikhet till trots.
Att teoretiskt debattera dessa påstådda fenomen är däremot en gunst förbehållen mänskligheten och av yttersta vikt för utvecklingen av den intellektuella och filosofiskt tänkande människan.
Dessutom var den första delen av inlägget riktat till Olof och inte till dig oavsett hur många bokskogar du suttit i, själv vill jag i så fall hellre peka ut jordmodern, den allomfattande Gaia som den skyldige till den yttre och inre frid som satt din fantasi i rullning.