Olof Loklint skrev:- Vi satt och pratade en stund efter denna tävling hör hemma. Jag själv "lyssnade" mer eller mindre ofrivilligt på alla låtar från ett annat rum. Resten av min familj satt och tittade.
Vi kom till den enkla insikten att hela detta spektakel borde sändas på Radio. Då sätter man mer fokus på melodi än på show(med allt vad det innebär)
Då öppnas helt plötsligt dörren för kvalitetet istället för vacker innehållslös yta. Helt andra (och kanske riktiga sångare) kan delta.
Dessutom skall ingen veta vems bidrag som framförs. Man lyssnar bara på låten och väljer den man tycker låter bäst.
Det vore häftigt!
Helt klart bästa förslaget.
Det har dock en nackdel: det blir inget showande, och har mycket mycket mindre utrymme för reklam och produktplaceringar... så det skulle säkert ingen gå med på... Men visst vore det bra!
Azur skrev:Det var väl lite det som hände - ryssen hade i och för sig inte en dålig låt, och snygg var han, men sjunga kunde han inte. Jag tror inte han träffade en enda ton.
T.ex. finländsk hårdrock, spanskt barnprogram, eller azerbaijanisk rockopera?
Tänkte inte på det... Å andra sidan, Lordi vann ju, även om jag personligen anser att dom är usla( DÄR talar vi om stor flashig förpackning utan innehåll).
Råkade bojkotta årets smörja, speciellt efter att jag hörde om nån jämrans kalkon (barnprogrammet?).
Var det några mer uddaheter av den klassen, måntro?