Charlottis skrev:
Jag frågade här på zoopet innan jag köpte Fjärilarna om just hanguppys och jag fick svaret (av 4-5st) att det inte skulle vara några problem alls. Dessutom fick jag fel, och fick två honor av affären istället för en hane och en hona.

Nej det går nog inte, för de andra jagar de också nu när de märker att de är svaga. Tom honguppyna jagade dem, så de får stanna där annars dör de.

De verkar ju inte direkt pigga, de kan inte simma precis som vanligt men ligger inte bottnen eller så. Färgen har visst försvunnit längst ut på det som finns kvar.

Hade jag sett att du undrade så hade jag sagt att det inte var nå´n bra idé, tyvärr fick du dåliga tips just i detta fallet.[:o] Låt hannarna gå kvar där till i morgon, verkar de lite piggare då så bör de få komma ut igen, de mår inte bra av att vara instängda heller (eller ge dem ett annat akvarium/behållare att bo i ett tag tills de hämtat sig....)
....hade du haft endlers eller andra "kvickare" guppyvarianter så [COLOR=red]kunde[/COLOR] det ha gått, men inte med slöjguppy/triangelstjärtguppy. De är helt enkelt för sega att simma undan när fjärilarna går till attack. Hur stort är akvariet förresten?:confused: