[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Hej[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Jag har CR i mitt sällskapsakvarium där det också finns molly´s., tetror, två malar samt två Amona räkor. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif'] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Nu har två av mina fyra CR dött på bara två dagar. har haft dem i ca 1 månad. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Tidigare har två CR dött (deras ersättare som knoppar av nu)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Jag har inte gjort något vattenbyte i samband med dödsfallen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Hade en fundering att dom kanske inte tål saltvatten? Då pratar vi alltså väldigt lite salt. Ca 2msk havssalt i 100l. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Övriga saker som finns i burken är; en rot (som färgar vattnet lite fortfarande), lavasten, skiffer, och lite växter. Allt köpt på zooaffär.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Använder alltid kallt vatten som jag har spolat ett bra tag, samt aquasafe vid varje vattenbyte (1 gång i veckan 15-20%)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Amona räkorna har jag haft hela perioden (3 månader) och dom stormtrivs som det verkar.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Vad tar död på mina räkor? [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']Jag ger upp snart!!![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Verdana','sans-serif']PS. vattentemp 23-25C[/FONT][/COLOR]