Olika hundar biter olika.
En liten hund kan orsaka mer skada än en stor.
Bara att när en sk kamphund gör något så känns det som att det uppförstoras i media.
Media verkar vilja sätta skräck i folk, och ofta lyckas dom.

Häromdagen så var det en pudel som sprang ifatt min fru och mina barn, sonen i vagn och dottern gåendes. Ägaren hade fanskapet i ett koppel som dras ut och in. Kommer inte på vad ett sådant heter, med det är väl ca 10 meter lina. När den kommer precis bakom så skäller den och gör ett utfall mot min dotter, ägaren drar den till sig och säger till den med glöttröst. Åhh stackaren blev du rädd för vagnen?
Vad fan skulle hon låta den löpa efter min familj för? Hade det varit jag som var med så hade jag förmodligen använt hundfan som fotboll, och det skämms jag inte för alls.
Små hundar är betydligt lättare att ta kål på än stora.

Och så kommer vi till ägaransvaret igen. Småhundsägare är i regel värre än dom som har stora. Dom ska ha hundarna som sällskap men aktiverar dom inte mer än när dom får gå sin kisserunda. Inte konstigt att det finns så många aggresiva småhundar.

Och för guds skull!!!!
Läs vad Sheela har skrivit och ta det till er.
Jag kommer att fortsätta läsa denna tråd, men kommenterar inget mer då dom flesta av oss har för starka åsikter i detta och alla tycker att dom har rätt. Vilket slutar i för mycket känslor.

Min ståndpunkt?
Jag tycker inte att stora hundar ska förbjudas, och en obligatorisk hundkurs för blivande/nuvarande hundägare. Kan finansieras med skattepengar.

Tack och vi ses, dock utan svar från mig. I denna tråd iaf.