chezzays skrev:Hittade hit när jag sökte fakta om blinda valpar, då jag har pappan till denna lilla underbara valp som "solid" skulle få hem... Har pratat med massivs med andra uppfödare och det är ingen som stött på detta tidigare, med blinda valpar! Tycker sååå synd om er, ni som väntat sååå länge på denna lilla tjej. Jag träffade alla valparna när de var 6 veckor och jag märkte inte att 3 av totalt 6 valpar var blinda. Nu vet vi inte vad det är för fel på dem ännu, en av valparna ska ögonlysas om en vecka. Om jag förstod allt rätt så är 2 valpar avlivade. Har verkligen ingen aning om vad det kan vara, så jag får gå och vara nervös i en vecka till...
Menar du att 3 (!!!) av 6 valpar föddes blinda?? Jösses... :( I det läget är det inte roligt att vara kennelägare (eller hanhundsägare eller valpköpare för den delen). Hoppas du hittar in hit igen och kan berätta vidare hur det går och om ni kommer fram till nåt.
Ska det göras fler tester om en vecka (mer än ögonlysning)? Anar det av din sista mening.
Har hört några gånger om kullar med blinda valpar. Dock inte på spets och inte i den mängd på en kull!