I morse när jag kom upp så levde alla fiskarna, ingen av honorna betedde sig längre som dagen innan men hanen kliade sig fortfarande ngt så hysteriskt. jag upptäckte nu även att den ena honans ögon svullnat rejält och insåg att det här kan vara något annat än nitrit. läste mig fram, sökte på svullna ägon, fann att det ofta är en bakterie infektion som är orsaken till detta. jag tog mig tid och smet från jobbet idag, pratade med de på djuraffären som absolut tyckte att jag skulle köpa aquafuran, som skulle vara bra mot bakterie infektioner men samtidigt inte vara farligt för fiskarna på annat sätt. jag har nu börjat en medicinering, tagit ur filtret ur mitt akvarium enligt förpackningen så nu har jag pumpen igång utan filter + att jag tagit en extra syre pump som hjälper till att lufta akvariet. gör jag rätt som ger mig på en behandling när jag inte ens testat vatten värdena?? har ju provat med vatten byten och eftersom nu en hona hade svullna ögon så känns det som om det kan vara bakterier.. :S
jag är rädd för att jag krånglra för mkt med mina fiskar, ger dom onödigt lidande!!!
:(

(hade inte pengar till både medicin och vattentester ,+ att i o med att jag redan beställt tester så vill jag inte lägga ut ännu mer pengar... lite fattig haha)