rent vatten skrev:Eftersom ingen är intresserad av en förening, så kommer vi att lägga ner den vid årsslutet,troligtvis?
Jo, det verkar inte bättre än så. Det var rätt många som var intresserade av en förening i Gävle. Men när den väl startade, så försvann de flersta, i vart fall så har det inte varit så många i medlemsrullarna.
Nu verkar det mest vara en ursäkt för att kunna gnälla på något, istället för att gå med och göra någon skillnade. Med uttalande typ "det klarar jag bättre själva" samt andra tyckande.
Som jag skrivit, jag är inte med i föreningen för att vara en måltavla för sådant eller för att utöva någon sorts maktbegär.
Så tack för allt "stöd".
(Det är mina åsikter och inte föreningens, bara för att klarlägga det)
Det finns naturligtvis några som har hängt med på arrangemang, och de skall ha tack för att de gör det. Det gör det värt att åka. Och jag är övertygad om att många av dem, mig inräknat, inte har åkt på dessa arrangemang eller träffar utan föreningen. Detta även om några här tycker att "ensam är stark" och inte kan motivera en medlemsavgift på 100 sek per år för en tidskrift från SARF, rabbater och gemensamma resor.