Azur skrev:Akvariet hade mängder Flytormbunkar och på landdelen Ampellilja och Klätterfikus. De kan för all del ha knaprat på flytormbunkarna utan att jag märkt det. De fick räka eller flytpellets varje dag, nån gång om sen fick de överskottsfisk (guppies, svärdbärare) ur mina andra akvarier. Jag hade mina två i cirka tio år.
Jag får väl erkänna att jag trodde de var helt köttätande, och gav dem aldrig växtfoder; detta var för en 20 år sedan så det är förhoppningsvis preskriberat nu.
Låter väldigt konstigt för alla jag har hört (förutom dig då) om med rödörade har jätteproblem med att ha växter i akvariet. Jag oxå. Finns inte en chans att ha en enda växt kvar i karet. De på land kan jag förstå eftersom de helst inte äter på land.
Jag trodde oxå att de var köttätare och de kunde leva på pellets men jag har lärt mig mycket om rödörade de senaste månaderna via internet men trodde att jag kunde fråga om det jag inte visste på det här forumet, det finns ju många som kan mycket om växter här och jag har fått många bra svar men oxå mycket onödigt tjafs som inte ens hör till min fråga/fundering.