Dysnomia skrev:
Håller med dig! Det är en väldigt behändig storlek utan att vara stor och stark och klumpig.

Gillar inte ens småhundar, men måste erkänna att stora hundar i små format är en höjdare när man har mer än en (eller två) hundar i hemmet. Ser det dessutom som en utmaning att träna småhundar då det är en hel vetenskap när man är van vid att kunna klappa sin hund utan att böja sig ner.. ;) Om saker går som jag "vill" så ska den här lilla stjärnan meriteras i viltspår och lydnad (plus MH:as och Koras). Sen ska jag tjäna storhackan på honom i avel.. ;) Eller jag och kenneln dårå... *S*

Mellanpinschern kanske skulle varit nåt för dig förresten, för att plocka upp det ämnet igen?

Ja, kompisen hade ju en Chihuahua ihop med sina förra rottisar ett tag. Han var omplaceringshund, och inte helt korrekt uppfostrad när han fick honom, och han var lite jobbig när han hela tiden skulle upp i knät och snurra 70 varv, och surrade runt som en irriterande fluga. Men å andra sidan var 45 kg rottistik i knät inte nå´n dans på rosor heller :p