Varning, jag är sur idag och detta är inte riktat till någon enskild i detta fora. Se det som ett svar på det mesta som skrivits den senaste månaden.
Protokoll på styrelsemöten etc finns (fanns innan diskcrashen) på webbsidan. Men man har inte en förening för att skriva/läsa protokoll. Utan för att umgås och utveckla sin hobby.
Verksamheten under första året har redovisas, här och i protokoll, och den blir vad medlemmarna gör den till. Om medlemmar inte gör något, så blir det heller inte något, så enkelt är det. Don har gjort ett riktigt bra jobb som ordföranden när det gäller att hitta på saker att göra, så det har åkts härs och tvärs samt varit träffar med andra föreningar under det 1 1/2 år som föreningen existerat. Det är mer än någon annan medlem eller icke medlem har gjort. OCH då har det ofta varit fördelning på ca 50% mellan åldringar och yngre. Det är mest åldringar här på forumet som klagar, och inte gör något alls. Som exempelvis gå med i föreningen samt hänga med på någon av aktiviteterna.
Att det går trögt med föreningen håller jag med om, men om det inte blir några medlemmar som stöder föreningen, så är risken att den inte blir så långvarig. Och då blir det ju inte något "problem" längra att kritisera. Om det inte är några medlemmar utanför styrelsen som säger att jag skall vara med i styrelsen vid nästa årsmöte, så kommer inte jag att fortsätta. Det är ett löfte, inte ett hot. Jag sitter inte i styrelsen för att få någon egotripp...
Så sluta klaga på föreningen och kom med och gör något istället. Kritik är bra, om det kommer något konsturktivt ut ur den. Det är inte mycket som har varit konstruktiv kritik i den här tråden de senaste månaderna. Även om det kanske inte varit meningen från någon part att det skulle bli så. Vill/har man något att kritisera så gör det ansikte mot ansikte. Att göra det via webforum ÄR svårt att göra, utan att stampa varandra på fötterna.
Ja, jag är sur idag och säkerligen trampat på någon tå, så läs det för vad det är.