Nilsrolf skrev:I Bäckebol ja, rätt bra, de är trevliga och verkar inte vara helt bortkomna. När det gäller Zookompaniet vet ju Kristian vad det handlar om, men om han
inte är där kan de ju inte så mkt, han jobbar mest vardagar, de håller på att lär en annan person särskilt för akvariesidan
Antar att du syftar på Johan (Jower). Han är den personen som bla finns där på måndagar och varannan helg då jag är ledig. Han är redan färdiglärd å finns numera på plats heltid. Han är en trogen vän som jag tidigare jobbat med på Akvarieleasing/Happy fish, det var han som fick in mig på växtsvängen från början. Han är grymt duktig och jag har lärt mycket av han. Skulle påstå att vi kompletterar varann ganska bra.
Om ni fisk å växtmänniskor kommer ut till oss. Prata då med mig eller Johan och låt tjejjerna få hålla sig på deras avdelning där de vet vad dom snackar om =). (Sry Katta jag vet att du kan Malawi bättre än mig!).
Förövrigt så tycker jag att Hans, Zoomässan, som är en "go" gubbe är den butiken man ska besöka om man söker upplevelse inom akvaristikens värld i göteborgsområdet.
Han har mycket kul fisksorter. Bra kunskap, dock aningen envis ibland...
Hornbach har sackat sen jag slutade där =), faktiskt. Jag vet inte så mycket om dom nya som jobbar där men dom borde se till att sköta sina viskar som har så mycket högre potential än vad som visas just nu. Dom har ett bra grundsortimet med låga priser.
Kaggeled, Tropimporten har ett grymtfisksortiment och Bengt är kunnig och har många roliga saker att säga oftast. Han borde satsa lite mer på växterna dock. Sitter han på 3 olika sumpväxter i sitt sortiment för att matcha sina tusentals arter fisk så får man vara nöjd!
Nols ciklidhobby ska ju vara en av sveriges bättre också. Han är ruskigt duktig på just ciklider och har ett stort sortimet med fina fiskar i alla storlekar.
Herkules sist men inte minst. Bra sortiment på både fisk å växter och bra priser på det mesta. En härlig familj som trivs med sitt jobb. Väletablerad, mycket kunskap har dom lagt på sig under åren. Vet att jag tyckte, innan jag lärde känna dom att dom kunde bjuda på ett leende lite oftare...
Övriga butiker, typ hisingenszoo, grizzly, gubbero, vasa (när den fanns), stork, femman, plantagen (har iof en ny tjej som heter sofia som är duktig, hoppas hon kan få ordning på´t), och alla andra som näms är en "waste of time". Kanske kan hitta nått kul där men det är ingen upplevelse...
(för er som gillar saltvatten så är det väl Ted i kungsbacka som sitter på det fetaste sortimentet i alla fall, skönt om man vill klämma och känna innan man köper.
Annars så har vi ju Bengan på Marinakvariet som är en skön entusiast med mycket fint levande, lite dåligare på hårdvarusidan dock. Han är något tankspridd med trevlig!)
Det var nog allt jag hade att säga. All kritik jag ger står jag för till fullo.