127bubbel skrev:Något nytt som hänt i karet mats?
MVH/Freddan
Njaee... Jag vill väl inte påstå det. Håller ju på att planera in lite mer sten - för jag är jäkligt sugen på några Compresiceps. Det skall bli en liten troffevänlig "inklädning" av den där lite trista ljusa stenen på högerkanten samt lodräta flata skiffestenar vid båda gavlarna på karet, för compisarna, så de kan stå där och trycka lite skönt.
Det här karet är ett av de få jag haft som liksom "sköter sig självt" väldigt bra. Annars är man ju lätt och pillar, vill ändra om och dona med karen - men detta är på något sätt "bara bra" hela tiden. Jag sitter och riktigt drömmer mig bort framför det, i stort sett, varje dag.
Sedan har jag ju bollarna i luften, om man säger, med de andra karen - först och främst vill jag få igång räk-kuben, och så har jag sålt alla Ocellatusarna - så det karet är nu tomt och där tänkte jag, lite försiktigt, testa Apistogramma - någon hane och några honor. Jag får se vad det blir för variant. Och så har vi ju 600-litaret där jag har en väldig lust att sätta in några gamla bekantingar - Scalarer. Jag har ju haft massor med Scalarer förr om åren, men känner att det vore på sin plats med en liten repris.
Men som alltid - nya bilder och filmer kommer så fort det blir lite nyheter i burkarna!
:)