Att individer av samma kön parar sig med varandra är MYCKET vanligt inom djurvärlden. Hos fiskar i akvarier är ju det vanligaste att två ciklidhonor leker med varandra eller att en ungfödarhane "parar" sig med allt. Detta kallas väl egentligen inte homusexualitet. För det krävs det att de "bildar par" "på riktigt" och sociologer "vill" ha ett "känslomässigt band" för att det ska kallas homosexualitet. Jag har sett argumentet att djur inte kan vara homosexuella eftersom de inte har känslor. Det tycker jag är ett lite väl vulgariserat "black box" argument (black box = något vi inte kan mäta och vi kan inte fråga ett djur vad de känner).
Det finns massor av djur som definitivt är kapabla att "känna" som slår sig ihop i samkönade par. Ett exempel är när två lejonhanar slår sig ihop och tar över en flock tillsammans. De har sex med honorna en gång om året medan de har regelbunden sex med varandra. Man hittar liknande förhållanden hos giraffer, chimpanser osv. där samkönade individer tillfredställer varandra. Detta handlar alltså inte om dominansbeteende i form av "bestigning" som man ser hos kor utan ni kan köra loss med all er fantasi så förstår ni vad jag syftar på. De som påstår att homosexualitet är "onaturligt" har helt enkelt ingen aning om vad de pratar om.