Slänger mig in i diskussionen.

Jag har dock inte hittat någon statistik på hur många kvinnor som våldtar men jag är dock rätt säker på att det rör sig om några få fjuttiga procent, men sen har vi ju som sagt ett stort mörkertal.

Vanligtvis beskrivs mannen (även i denna tråden) som stora, starka och farliga och kvinnor små, svaga och försvarslösa. Det låter ungefär som när man lyssnade på sagor när man var liten om troll.
Det skulle inte vara lätt om man var en tanig man som var lite på lyset och på väg vem från krogen och mötte en stor och brunstig baboska:D

Läste för ett tag sedan i metro om hur många brott som begås av kvinnor och den var riktigt hög, högre än jag trodde, tror det var 4 av 10 som begår brott är kvinnor.
Kvinnor idag har en högre makt i dagens samhälle och många sitter på höga stolar i regeringen och man kan även se att ökningen bland brott stiger hos kvinnor allt mer. Den moderna kvinnan blir helt enkelt mera våghalsigare.

En sak jag vill påpeka i denna diskussionen är att man inte skall blanda ihop pedofili och våldtäkt, var 10:e våldtäktsoffer är minderårig alltså under 15år.