erikthur skrev:
Ja du har kanske inte riktigt läst på mina inlägg tror jag.

Hundar kan bitas - min son t ex hade ju nyligen blivit attackerad på gågatan i Jönköping då tråden startades. Skrev jag inte om det i andra inlägget i tråden?

Stora hundar kan ge stora bett med ibland dödlig utgång för både andra hundar och barn, ibland svåra skador för vuxna. Sådana artiklar har jag av och till länkat till men jag tycker dom artiklarna oftast talar för sej själva.

När jag var ung var de flesta tror jag ganska ense om att stora hundar inte hade något i stadsmiljö att göra. Nuförtiden får dom ofta springa lösa utan vare sej koppel eller munkorg.

Jag startade en omröstning i den här frågan med mer måttfulla alternativ i en annan tråd som dock låstes av Kjell tydligen innan han tänkte klart eftersom han senare startade omröstningen i den här tråden.

Är omröstningen förbud eller inte så röstar jag för förbud.

Jag tycker att allt detta borde ha framkommit i alla mina tidigare inlägg eller vill någon påstå att det inte gjort det?

Dessvärre har jag läst de flesta av dina inlägg, då större delen av dom har varit nonsenssvar på argument mot det du skrivit!
Jag tycker dock att det är jättetråkigt att din son har blivit biten av en hund. Men att ta steget därifrån till att skrika om förbud för i princip alla stora hundar med hänvisning till att dom är potentiella mördare är absurt!
Jag hade tidigare en kompis vars mamma blev påkörd av i en bilolycka och dog. Jag har själv varit med om en krock som gav mig en whiplashskada, men inte gick jag ut och skrek om förbud mot bilar för det!
Det är föraren som är skyldig, både av en bil och som ägare av en hund som orsakar en olycka.

Hur det var när du var ung kan jag inte överhuvudtaget uttala mig om eftersom jag inte är så gammal. Och när jag var liten/ung så hade jag inget större intresse för såna frågor trots att vi haft Sankt Bernhard, Schäfer, pudel och en boxer/labradorkorsning i familjen under min uppväxt! Jag är uppväxt i en förort till Stockholm, vilket säkert klassas som tätort, där var det vad jag kan minnas aldrig några problem med att våra hundar sprang lösa. Dock så har antalet hundar ökat i vårt samhälle, likväl som antalet "icke lämpliga" hundägare.

Ja, du har uttryckt något som skulle kunna benämnas som en åsikt, men när folk i tråden argumenterat mot din "åsikt" så har du inte fortsatt att prata för din sak, utan istället hånat, pikat och ironiserat över dessa människors åsikter. Senast du gjorde det var i det inlägg jag nu citerat..
Att ha en åsikt som inte överensstämmer med andra människors åsikter innebär inte att man får bete sig hur som helst och anse att andra människor inte fattar något. Det handlar om respekt, respekt som du själv kräver av andra!