Gör ett delvattenbyte på 30% och i med 15ml(en matsked)jodfri salt per 100 liter vatten och ös på med 20ml nitrivec per 100 liter akvarievatten och fortsätt med den dosen i 10-14 dagar, räkna ditt kar nystartad från att du satte i fisk, varför du har ett högt pH vet jag inte men jag skulle tippa på att ditt höga pH omvandlar vattnets ammonium till ammoniak och det du kan göra nu är att undersöka ditt kranvattens pH värde, se även till så att du har bra ytcirkulation.
Nitrivecen är alltså till för att hjälpa till med nitrifieringsprocessen och delvattenbytet för att späda ur ammoniaken(förutsatt att ditt kranvatten inte håller pH 8) även om det kommer att förlänga uppstarten, saltet är till för att ge fiskarna en chans när väl nitriten kickar in och det kommer den antagligen att göra om du redan nu har en ammoniakspik.
Nedanstående tips är från Lasses DIY och är testat av undertecknad och ännu har ingenting dött för mig..
Har du ingen nitrivec så spring upp i skogen och rafsa fram en näve svart mylla(inte blomsterjord) ös ner den i en tillbringare och fyll på med vatten och häll ut i ett melittafilter(saftduk går också bra),använd omgående och butteljera resterande och in i kylskåpet..
Obs, barberna behöver vara ganska många fler men det vet du säkert redan, men som sagt deras ideal pH ligger på 6.8 och dom vill inte ha det speciellt varmt..