- Jag har inte ens kam!

Nej, du verkar ju allmänt rufsig och tufsig.. Tilltrasslad eller vad sa du förrut?!:D :D :D "Nu får du ta och kamma dig".. sa man väl förr??!!! :D
Skämt o sido..

Jaha.. Då är vi tillbaka till könsrollerna. Det är där våldtäktsdebatten handlar, precis som alla diskussioner om brottsliga aktiviteter. Killar är helt oskyldiga, de är skapade av samhället och har ingen egen vilja utan följer strömmen som robotar och om samhället hade fostrat kvinnor likadant så hade vi varit våldtäktsmän i lika stor skala... ;) Lr inte..

Jag kan inte köpa det där resonemanget om att sudda ut könens olikheter. Jag tror att det är det absolut största hotet mot jämlikhet. Det är när vi kan få vara lite olika och bejaka det som vi kan bli jämlika. :)
Man får inte glömma östrogen och testosteron.
(Däremot tror jag att en kvinna nog kan vara mer mordisk än en man. Undersökningar har visat att kvinnor rent känslomässigt blir bättre soldater för att de har mindre ångest efter att de har dödat om de har bestämt sig för att döda.)

Därmed inte sagt att dagens könsroller är optimala och därmed inte sagt att individer inte finns och att individuella skillnader finns. Min karl är kock och lagar mat, jag hatar att laga mat men han kan inte göra god potatisgratäng, så det gör jag, det kan jag faktiskt.. Jag är mycket stolt.. Däremot bakar jag och det gör inte han... Vi kompletterar varandra.. Jag är stark ibland och han ibland.. Men jag får vara tjej och han får vara kille.. [:-174]