Micke_A skrev:
Jag behöver inte hålla några så´na försvarstal, jag har inget att försvara. Jag tror snarare att det är dags att samhället börjar inse att även tjejer kan vara mindre trevliga, och att killar kan vara offer, ska vi uppnå jämlikhet, så får man ju fokusera mer på killars och tjejers likheter, än på de få olikheterna, och då inte sådana som samhället tvingar på oss. Så länge killar alltid utmålas som onda monster, och tjejer som oskyldiga änglar, så blir det nog aldrig jämlikt, både killar och tjejer ska ju ta ansvar för sina handlingar.

Nej, jag tror inte att just du har något du behöver försvara utan att du försvarar alla män. :D

Visst har du rätt i att det är ojämlikt åt det hållet också men vad sjutton, ska ni ha vågskålen åt ert håll i allt och vi ska bara förlora på ojämlikheten hela tiden. Någonting kan väl vi få tjäna på det också. :D
Vi får mer uppmärksamhet inför att vi ska bli mammor också än vad ni får när ni ska bli pappor och er livskris i det sammanhanget blir oftast bortglömd.
Vi får prata känslor och vara djupa.. Ni måste vinna kampen och inte gråta eller vara blödiga..

Men återigen. Allvarligt nu, hur många procent kvinnliga våldtäktsmän finns det nu?
Vi pratar inte om pedofiler eller sexuella kränkningar, vi pratar om våldtäktsmän/kvinnor.
Jag tror fortfarande inte att det är så många. [:-174]