Är så glad att jag hittat en djuraffär där de tar sig tid att fråga de mer erfarna kollegorna, kolla med återförsäljare, eller helt enkelt erkänna när det är något de inte vet! Där de tar sig tid att hjälpa till i en halvtimme med krånglande filter utan att föreslå att man ska köpa ett nytt i stället, och hänvisar till andra affärer när de inte har delar inne!:) Jag väntar hellre lite längre och får ett ordentligt svar och hjälp, än att de slänger ur sig en gissning direkt. Jag får mycket mer förtroende för sådan personal än de som inte verkar ha riktig koll men ändå svarar lite svävande på allt man frågar...

I flera affärer har jag fått intrycket av att någon eller några få i personalen är duktiga, men resten har dålig koll på vad de säljer, verkar allmänt förvirrade men fortsätter ändå att försöka "hjälpa till". Det känns inte alls bra när jag, som total nybörjare som läst på lite grann, verkar ha bättre koll än den som ska ge mig råd... Bättre då att de säger "det vet jag tyvärr inte, men fråga min kollega Nisse där borta, han är bättre på vad-det-nu-är." För självklart vet ingen allt, problemet är att vissa låtsas att de gör det.