Millmir skrev:Ett "tänk på" bara. Om du ska ha mal till dina sessor så köp den samtidigt, annars kommer sessorna känna av att denne luktar annourlunda och risken finns att de spöar ski*en ur den rent ut sagt.
Jag har själv väldigt grov grus hos mina sessor och de älskar att gräva i den, så jag personligen vet inte hur stor roll det spelar om man har grus eller sand.
- Stämmer på pricken. Vi hade ett yngelkar för Prinsessor. Efter några veckor satte vi i "massa" ancistrusyngel. Tyckte de kunde hjälpa till med städningen. Den största Prinsessan satte genast igång med att terrorisera de stackars malynglen! (1-2cm) Efter någon vecka hade antalet halverats!
- Har nu flyttat dessa Prinsessor till en lite större burk. Där gick det sedan tidigare ett gäng med ancistrus. Dessa får vara ifred. Så. Det stämmer på pricken. Prinsessor mobbar nykomlingar i karet :)
(samma beteende uppvisades av Prinsessorna när vi lade ned andra malawiyngel tillsammans med dem)
- Har 12 Prinsessor (1 - 4cm) som växer upp tillsammans. De skall med tiden få ett eget fint akvarium att bo i......