Eller så kanske vissa här är lite insnöade på fiskar. Har ni aldrig fiskat i havet? När ni får upp fisken slår ni ihjäl den med en typ klubba eller liknande. Detta är naturens lagar. Jag har alltid velat ha pirayor å när jag då äntligen fick tag på några så köpte jag givetvis. Men efter mina tidigare upplysningar om pirayor blev jag besviken på resultatet. Trodde de skulle vara sjukt aggressiva å tugga i sig precis allt. Det har dröjt 3 månader innan något hände, så det är klart jag är glad.

Är ni såna som tänder ljus och håller begravningsceremoni så fort ett guppy-yngel "går" bort? För isåfall kan jag meddela att jag inte är sån. Visst det kan kännas lite småtråkigt om nån riktigt dyr fisk dör, men en black molly kostar 20:-, det är bara att köpa en ny.

Det är, iaf enligt min moraliska kompass, skillnad på att fiska upp en fisk som simmat i havet hela sitt liv och klubba ihjäl den för att sedan äta upp den, och att hålla "aggressiva" fiskar tillsammans med andra fiskar på ett litet utrymme för att man tycker att det är "häftigt".
Skit samma vad en fisk kostar, det är fortfarande en levande individ som du har ansvar för. Ett ansvar som du tydligen är för omogen för att ta.

Jag tänker inte fortsätta disskutera med en fåne som beter sig som en tioåring som petar ut ögonen på igelkottar och bränner kattungar "för att det är tufft". Skärpning, för fan.