Amaro skrev:svårt att inte lacka ur, men det e dina fiskar så du gör som du vill. Jag matar själv med levande fisk ibland så hyckla vill jag inte göra.
Faktum är dock att jag, då ja ska mata mina rovfiskar kastar i fisk som ute i haven är "gaseller". Med detta vill jag mena fiskar som ute i naturen oftast endå blir mat. Stimfiskar är ett bra exempel på detta, de förökar sig i 10tusental och dör/dödas i 1000tal. De har detta i sitt system vilket är varför de förökar sig så kraftigt ute i haven.
Sen kan man ju tycka som man vill om resonemanget. Tror dock de flesta håller med mig då jag säger att en blackghost knappast är en fisk man matar sina andra fiskar med.
Gör det hyggliga, gå till butik med dina kvarstående fiskar och säg att du vill byta ut dem mot en grupp stimfiskar istället.
Kanske vore bra det, men min blackghost har varit ett riktigt as också. Hackat sönder min krabba och tuggat på de övriga fiskarna, så den kan lika bra bli föda åt mina älskade pirayor, så får den se hur kul det är.