Hästnos skrev:

Japp jag lyckades att övertala den dåvarande styrelse att vi skulle gå med. :) Tyvärr så glömde jag dom helt och hållet i allt strul som var inför mötet i måndags. Så det är helt mitt fel. De kommer md nästa möte lovar jag.

Här har jag lite svårt eftersom jag sitter på två stolar. SARF tycker att alla föreningar skall skicka ut SARF-aktuellt medan GCG tycker att det kostar en del pengar samt administration. Men det är kanske något att ta upp på nästa möte, som jag hoppas att du dyker upp på :)

/M

Bra att du fick med GCG igen. Det var uppe ett antal gånger om att vi skulle gå ur - men jag och några till var emot och stoppade förslaget. Sen uteblev jag från ett årsmöte och då gick GCG ur - men som sagt bra att GCG är SARF-medlemmar igen.

Vad gäller nästa möte så kommer jag om det förläggs till Nurnberg i Tyskland;). Tyvärr är det så att man ofta inte kan komma och då missar man tidningen - så är det nog för många och det innebär att man missar de flesta tidningar och då är det inte myckket till medlemsfördel längre.

Kollar man på SARFs hemsida så kan man inte ens se om det har kommit något nytt nummer för i år. Där står det

Nu är nummer 4 2007 ute

Manusstopp för SARF-Aktuellt nr 1 / 2008 är den 1 feb 2008 så tag kontakt med redaktören.

Så en skärpning både från SARf och från föreningarna krävs nog.

Det bästa vore ju om SARF kunde skicka ut tidningen direkt. Är det mer än 500 st så är ju portot rejält lågt (så avgiften tilll SARF skulle behöva ökas minimalt) och visst är det lite arbete med detta, men har NCS klarat av att skicka ut en betydligt större upplaga i 40 år så borde väl SARF mäkta med detta.