Men frågan är vad medlemmarna säger när de får SARF-aktuellt i sin hand som det har hänt inte är mer än ett par A4 som är ihopvikt.
Jag förstår mycket väl att det är mycket tid och energi som behövs för att driva runt SARF, men när jag gick med i min första akvarieklubb för nästan 30 år sedan fanns det inget internet eller någon annan snabb kommunikation. På mötena fick man ofta se på bildband, som iofs en del av dessa var riktigt bra men vad finns det nu?
Jag förstår om medlemmar undrar vad avgiften går till och försöka förklara detta är kanske inte det lättaste.

Sedan tror jag många känner lite vi och dem när det gäller SARF. Ett gäng stofiler med mustasch och kostymer är nog vad många ser framför sig när man säger SARF. Kanske en större personlig profiliering mot både klubbarna och kanske vid stora träffar vore på sin plats så folk först och främst får reda på vad SARF håller på med och varför.

Själv är jag medlem i 2 akvarieklubbar som är anslutna till SARF, så dubbelt medlemsskap borde nog räcka för min del;).