Kjell Fohrman skrev:Vad är det för kul i detta. Ytterst onödigt av dig att flabba och lägga in skrattande smileys.
Jag har angivit tänkbara orsaker ovan. Sedan att du redan VET orsaken till att Engla mördades verkar ytterst märkligt. Har du sådan insiderinformation tycker jag att du skall ställa upp och delge polisen denna.
Dock oavsett vilket - låt oss vänta och se vad utredningen kommer fram till istället för att förlita oss på kvällstidningarnas spekulationer där de letar fram alla "experter" med lite kontroversiella åsikter, gör snaskiga intervjuer med anhöriga etc. - allt för att sälja fler tidningar:mad:
Jag tycker att det är roande att du sitter och lägger så mycket energi på att anmärka på ord. Det spelar ingen roll hur bra register vi har om inte människorna använder det på rätt sätt, eller hur?! Det står mig alldelles fritt att flabba åt denna diskussion mellan dig och mig, som jag tycker är larvig.
I tidningen har det stått att 42 åringen är angiven för mordet på Pernilla. Det finns DNA från Pernillas mördare. Om detta spår hade följts upp så hade inte Engla varit död idag. Det är inte mina uppgifter, det har skrikits ut i hela Sverige.
Nu vill jag inte diskutera detta mer. Jag anser att vi inte har ett fungerande polisregister. Det är min uppfattning och den får jag ha, du får ha din.
jarinen skrev:Ett register kan fungera alldeles utmärkt men ändå inte göra någon nytta på grund av att man inte tar del av eller utnyttjar den. Som det verkar så är det ju inte registret som felar utan hanteringen av informationen i detta register. Som jag förstått så är det väl det Fohrman försöker ge uttryck för (tror jag).
Katarinas slutsats att om ett fel har begåtts som resulterat i att Engla dog så finns inget register. Vill bara påminna att ett register är en lagring av information som aktörer (polisen) kan utnyttja, om inte detta har skett så är det alltså den mänskliga faktorn som du skall skämmas för, inte att det absolut inte kan finnas ett register som fungerar. Om du i själva verket menar att det inte finns ett tillräckligt bra sätt eller rutiner för hantering av registret då har du både rätt och jag håller med dig.
Annars är jag enbart förvirrad av ditt resonemang.
Mvh Jari
Det är klart att jag menar så. Ett register kan ju inte använda sig själv!!!