Katharina skrev:
Ha ha.. Hur kan du påstå att registret fungerar när en liten flicka dog för att det inte gjorde det??? :D

Vad är det för kul i detta. Ytterst onödigt av dig att flabba och lägga in skrattande smileys.

Jag har angivit tänkbara orsaker ovan. Sedan att du redan VET orsaken till att Engla mördades verkar ytterst märkligt. Har du sådan insiderinformation tycker jag att du skall ställa upp och delge polisen denna.

Det primära tycker jag som sagt är att det utreds vilket fel som begicks, varför det blev så och vad man kan göra åt det.

Är orsaken en brist på personal så är det svårare att åtgärda eftersom då olika verksamheter ställs mot varandra. Vad skall man prioritera arbetet på - sexmördare som tar blivit av 2 barn per år och som alla med rätta förfasas över. Trafikkontrollen där 100 barn dödas varje år i trafiken, men som det knappast alls pratas om. Frågeställningarna är inte helt lätta.

Dock oavsett vilket - låt oss vänta och se vad utredningen kommer fram till istället för att förlita oss på kvällstidningarnas spekulationer där de letar fram alla "experter" med lite kontroversiella åsikter, gör snaskiga intervjuer med anhöriga etc. - allt för att sälja fler tidningar:mad: