Nina82 skrev:
Men man har ju hört om de som fått dessa katter i burk som present av lokalbefolkningen (kan inte säga vilket land men något asiatiskt land iaf)

Var en lärare på gymnasiet som varit i asien och fick det när hon skulle åka hem.

Men det är kanske som du säger, bara ploj. Jag hoppas ju innerligt att det är så. Inget roligt skämt iaf :(

Med risk för att hamna alldeles OT, sidan "bonsaikittens.com" som det skickades arga massmejl om för ett antal år sedan, är en solklar (och avslöjad http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsaikittens ) bluff. Det de beskriver skulle inte funkat i verkligheten. Ingen av bilderna visade heller en hel "kattburk", de har väl bara tagit ett fyrkantigt glaslock, jag har ett likadant hemma, och en kattunge, tryckt kattens ansikte mot glaset och tagit en bild rakt igenom det. Voila!

Kom faktiskt att tänka på den siten i morse, jag stod med det locket i handen när jag gjorde frukost, och såg min katt sitta bredvid mig...

Och vad gäller läraren, har han/hon sagt det själv? Det låter som en klintbergare... Om det inte var en död katt inlagd i formalin eller nåt, kanske passande present till en biologilärare...