Mumin skrev:
Jag vill helt enkelt inte fylla mitt hjärta med hat. Mot någon.

Jag har känt mig ledsen, arg och maktlös.Men inte hatfylld.

Vad hade han för rätt?? Ingen alls, det finns ingen "rött" att ta en annan människas liv. Men det gäller i mitt tycke allas liv.

Det minsta vi kan göra för småbarnen i Arboga och Engla är att se till att det inte skapas nya "monster" av de som är barn just nu.

Det är vi skyldiga alla barn!!!

Nej, det finns ju ingen här som inte håller med dig och även om tråden heter att införa dödsstraff så tror jag aldrig att det kommer att ske. Just för att det finns en liten procent som kan vara oskyldiga. Men jag kan inte känna annat än att det vore mest effektivt att ge dem en spruta, mest säkert, mest humant och mest ekonomiskt. Helt iskallt och utan sentimentalitet, för det är lite det som denna omsorg du känner är, du känner omtanke med barnet som en gång föddes och tanken är vacker men inte verklig, som jag ser det.
"En psykopat har en omfattande störning i sin personlighet och det kan man inte bli frisk från", skriver Metro idag. Det är Marianne Kristiansson, expert på gärningsmannaprofiler. Överläkare på rättspsyk och konsult vid Rikskrim. "De har väldigt avvikande sätt att tänka och stora svårigheter med empati. De måste lära sig att inte återfalla i brott", säger hon ytterligare.
Rättare sagt, de måste inse att nackdelarna överväger fördelarna, för det är det enda som fungerar på en psykopat, att använda logisk matematik!

Om psykopaten anser att han inte riskerar att åka fast eller att det är viktigare för honom att begå brottet framför risken att åka fast så kommer han att återfalla i brott.
Man kan tänka hur romantiskt fina tankar som helst och drömma om det perfekta samhället men nu har vi inte det än och som det är nu så slipper de ut i samhället igen och det tycker inte jag att de ska göra. Någonsin, riskerna är på tok för höga, insatserna för stora!!! [:-4][:-174]