Agnez skrev:Kjell: Jag kan tyvärr inget annat än känna agg till människor som gör barn och djur illa. Det finns inte en enda empatinerv i min kropp när det gäller detta. Måhända att dom själv är offer på något sätt men det hjälps inte. Att t. ex. pedofiler själva varit utsatta för sexuella övergrepp rättfärdigar inte deras beteende på något sätt.
Naturligtvis känner jag stor empati för Englas mamma och andra närstående, även för de närstående till "kräket" som inte haft en blekaste aning. Jag har själv en dotter och när jag tänker på om det skulle hända henne något liknande så mår jag illa. Jag tror att ett hat större än allt annat skulle överta min kropp.
Där är en skillnad mellan oss - jag tycker främst synd om dom stackras föräldrar och andra som drabbats. Du fylls mest av hat mot de som begått brotten.
Jag har inte sagt att ett brott "rättfärdigas" av att brottslingen själv som barn varit utsatt för sexövergrepp. Jag har sagt att man istället borde satsa mer på att hjälpa dagens brottsoffer så att de inte blir morgondagenas brottslingar.