Har också haft problem med en av stockholms större djuraffärer (kanske samma?) som vid ett tillfälle när jag skulle skaffa siameser för jag fått trådalger och nämnde att de troligen kom från växter jag fick av en kompis får jag en sur komentar "man ska aldrig handla med begagnade växter!" precis som om man inte skulle råka få med något när man köper växter i djuraffären då? var precis osm han bara tryckte ner en i skorna, var nära att bara gå och strunta i fiskarna och allt. Sen hade jag ett sandvattenfall och proppen baktill som man fäster luftslangen lossnade av sig själv (gjorde inget med den) pappa (som är van att laga det mästa!) sa att det inte går att laga så åkte för att byta det. Då tycker människan i affären att det limmar vi fort och går och hämtar lite silikon och smetar på, tvättar innte innan eller nåt sen säger att det ska torka i två dagar. Självklart lossnar det ju snart igen (och pappa försöker laga med tråd och grejer så nu håller det iallafall).
Sen praoade min kusin på detta ställa och det var rena slavarbetet. Hon fick i princip göra allt tungt arbete (bära ut stora fodersäckar och liknande).
Sen är många av de råd man får som svar på frågor många gånger ska tas med en nypa salt...
Är så synd att en så stor affär som säkelrigen många okunniga vänder sig till ska ha en så kass personal som verkligen klankar ner på kunderna och dessutom sprider felaktig fakta.