Amaro skrev:

Tobbe, Jag har min nästan fullvuxna channa bleheri tillsammans med:

7praktbotier och en botia historica

7 malar i olika storlekar samt från olika släkten

3 chitala ornata

1 blackghost

1 öronål

2 eldstjärtar

2 hajar

sen kanske jag glömt något.

Om ca 1 månad ska jag lägga in min L.oculatus (fläckigbengädda). En fisk jag helt klart rekomenderar för alla monsterälskare. Sen bör du ta en titt på chitala släktet, dem är riktigt snygga. En blackghost kan också vara något att ha, blir dock kanske lite tråkigt om du ska ha den i ett 840Liters kar då det bara finns små exemplar att hitta i butiker.

Vill också påpeka att många tar C.bleheri för en riktigt brutal rovfisk. Sanningen är dock att det är dens glupskhet som gör den rovig och inte dens aggressivitet.

Den Black Ghost jag har är ca 15 cm nu & växer så det knakar, en riktigt rolig fisk :) Detsamma gäller Cancilan, som vräker i sig zebrafisk.
Vad har du för tips på lite mer udda malar? Har kollat på en Royal Pleco som jag nog köper om nån vecka, dom hade även Green Ghost & Blue Ghost(L128?) som såg riktigt vackra ut.

Jag förstod redan från första början att han bara var glupsk, sämre jägare får man leta efter.
Ska ta & kolla in Chitala-släktet som du sa.
Spelar egentligen inte så stor roll vilken biotop dom tillhör.. köper dom fiskar jag vill ha helt enkelt & som passar ihop.
Nåt mer tips kanske?
Vågar jag stoppa ner nån annan Channa?