Trollsvans skrev:Snyggt, bra inspiration!
Tack :)
En liten update...
Lite mer koraller fick plumsa ner i karet i fredags, en euphyllia, ytterliggare två arter med skivisar och något som liknar Caualstrea curvata. Caulastrean följde med stenen som Euphyllian satt på, återkommer i veckan med makrobild på denna.
Aquascapen är klar, det ska bara fyllas på med några småfraggar på väl utvalda platser. Försöker få tag på någon liten, snäll Xenia och några Acroporafraggar som ska sitta uppe på "knallarna" i ljuset.
Bilden är tagen ganska tidigt så allt har inte hunnit slå ut 100%, hann inte vänta längre idag desvärre.
Det har börja komma små pluttar med kalkalger på bakgrunden vilket väl är tidigare än väntat från min sida.
Har börjat tillsätta Easy-life Calcium, vet att det diskuteras flitigt om verkningsgraden kring denna typ av tillsatser på SG men andra varianter som bostar calciumnivåerna i ett såpass litet kar känns osmidigt.
Eventuellt kommer jag att inhandla ett 140l akvarie i slutet på nästa vecka, belysning och pumpar är redan fixat så det är bara ls och sand som ska inhandlas för uppstarten. Har inte bestämt mig för btn eller ej ännu dock, får se hur jag gör.
Bilden är tagen idag 20080406: