soffan96 skrev:
Jo, fjärilar funkar! Gå in på zoopets arbetsbeskrivningar och läs, det står att de behöver ett kar på 60L och paletter behöver 80L men det är klart att de funkar i ett 60L. Min kompis ska ha kyssgurami i sitt 170L och de behöver 700L då borde väl jag kunna ha paletter i ett 60L?! De blir ju inte 11 cm om de är i ett 60L.. Men frågan är om fjärilar funkar med gurami och isåfall, vad ska jag ha med dem då?

Fjärilar funkar, vid lek kan de dock bli litet revirhävdande och honungsguramis (iallafall colisa chuna) är ofta blyga och har svårt att hävda sig så jag är litet tveksam till den kombinationen.

Absolut inga paletter, om du ska ha dem med andra fiskar så bör du ha ett mycket större kar. När de leker (och de leker hela tiden) blir de mycket aggressiva. Det varierar från par till par hur mycket revir de tar, har haft par som bara tagit revir på en radie av 15-20cm men också de som tagit över ett Helt 220L-kar.
Men chansa inte på att du ska hitta ett snällt par, det är inte jättetroligt.

Om de lever en normal livslängd och får den mat de behöver så blir de 11cm oavsett om de går i 60, 80 eller 300L. Fiskar anpassar Inte storleken efter utrymmet.