Agneshär skrev:Hejsan :D
Jag undrade jag hade en guldfisk han var väldigt smal i sorten ( asså det var en sådan sort. ) Min pappa såg han en morgon så läg han bakom rengörnings pumpen på sidan med magen neråt. sedan när pappa puttade på honom och kollade om han var dör eller inte så levde han :D men han simade på sidan han var krokig i ryggen och så simmade han på ena sidan bara :( det var ju inte bra men det var min lilla syrras fisk så hon blev jätte ledsen sen la vi i han i en bunke för att vi visste att han skulle dö.:( sorligt men sånt händer tråkigt :( ... sedan la jag i lite mat till han för att kolla om han kunde simma normalt igen men han simmade forfarande på sidan men han åt lite mat :) Kan det har varit diskborck?!.. :( Sedan ringde jag till min kompis (Lones) men hon svarde inte .:( sedan ringde jag till min andra kompis (soffan96) och hon sa att jag skulle koka honom för att han inte skulle lida det var ju bra för att han kunde inte simma hela min familj tyckte det såg lidande ut om min lilla syster grät och grät..
Men jag skulle vara taksam om jag skulle få svara så fort som möjligt .. Sedan har jag lite mer om mina döda fiskar..( om jag orkar skriva alla berättelser :) ) men jag ska alla fall berätta om min ny döda fisk ..
Mvh Agnes..:D
P.S svara så fort som möjligt..!!!
Hej! Beklagar verkligen! :(
Det måste ha varigt en ''vanlig'' guldfisk och ingen muteringsvariant ^^.. Guldfiskar är väldigt kännsliga om PH värdet är för dåligt för dem och om vattenkvaliteten blir FÖÖÖR dålig ^^, antar att något liknande hände din.
Och blir det för mycket bakterier i vattnet så finns det knappast någon risk för att dom kan överleva..
Antar att något liknande hände dig?
Förresten..Hur så kroppen ut på den? Var det något vitt på den ?