brams skrev:
Jag tror inte att det är en C. Balansea/Crispatula utan en aponogeton. Visserligen säger du att den inte har nån knöl men... den kanske var ett skott när du fick den och inte utvecklat knöl än... eller jag vet inte hur detdär funkar men. Jag är ganska säker på att det inte är en crypto iaf. gissar på A. boivinianus eller A. crispus... den senare tror jag...

Nej, det finns ingen knöl och rotsystemet är rejält, det är ingen liten planta. Själva "stommen" på växten, bladfästet, var 10*10 cm. Delade den och undersökte rotsystemet noga eftersom jag inte ville ha in grus i min sand och såg inget som ens tydde på en knöl... :)

ansjo skrev:
Själv är jag tveksam till det, det är lite för vågiga blad för att vara en crispus.

Sedan en annan sak som lite motsäger en Crypto är att bladen ser ut att vara väldigt långa men jag tror ändå fortfarande på min teori;).

Den är som sagt rejält krusig i sina blad. Bladen är långa, absolut och minst sagt, men har liksom den andra crypton ett ganska långt "skaft" innan själva bladet börjar.
Tror faktiskt att det är en crypto efter att ha kikat på fler bilder än den på Zoopet. Men säker är jag långt ifrån! :)