Lowa skrev:
har nu fått medicinen och använt den. I yngelkaret gick det bra, de märkte inget. men i det stora 180 karet med endast vuxna fiskar de blev liksom..wasted. De är helsega och fattar inte att de hamnar i klämm på trånga ställen och de är bara stilla i vattnet.så är väldigt orolig nu. släckte lampan så de blir mindre aktiva så de inte fastnar någonstans

Brassa på pumpen uppe vid ytan, svallvågor, eller i värsta fall sätt in en syresten... De har för lite luft när de mår så här dåligt... tror jag.. hur som helst så fungerar det..

De kan även dö av proteinförgiftning eller överskott när all mask dör i magen.. Eller ännu värre, en mask ska ta sig ut snabbt för att komma undan medicinen och tar sig ut genom bukväggen... :eek: Skräckhistorier, jag klarade mig undan från det iaf..

Jag klarade mig och av de 4 fiskar jag kämpade extra med klarade sig 2.. Jag plockade ut dem och behandlade extra emot masken för de var så angripna, flera maskar hängade i rumpan. Sen fick de svamp och fenröta som jag plockade ut och behandlade. Då slipper man ju behandla hela karet, man gör ett "bad" bara på en halvtimme ungefär..
Den värst angripna, stora gamla honan blev steril men klarade sig och den andra väntar yngel nu... [:-174]