soffan96 skrev:
Idag när jag och min kompis Lovisa (Lones) gjorde rent skålen till min kampfisk så hände något tråkigt..

Jag var i min syrras rum och gjorde i ordning en burk till mina yngel och sedan när jag kom tillbaka så låg inte min kampfisk i burken ag hade lagt honom i så länge, jag letade på golvet men jag hittade inte honom, men sedan hittade jag honom på bänken hans burk var på :( Min kompis tog upp honom.

Men han överlevde som tur var:)

Jag satte en annan burk ovanpå som lock så han inte skulle hoppa ut igen, men när Lollo tog bort "locket" för att kolla hur han mådde så hoppade han rakt ner på golvet. Han överlevde en en gång! Pust..

Första gången han hoppade ur vet jag inte hur länge han var på land eftersom jag inte var där..

Måste säga detta till er som har kampfisk, HA ETT LOCK OM NI HAR EN SKÅL ELLER LIKNADE!! Annars kan du få se en torkad fisk på skrivbordet när du kommer hem.. Inte så kul, direkt!

Kram Sofie

Kampfiskar e otroliga :)

Vi hade tre kampfiskar som vi gav bort. Personen som fick den hade den på jobb och en dag när han kom dit såg han till sin förskräckelse att akvariet spruckit, så allt vattnet + fiskar låg på golvet. Han tänkte att han fick plocka upp de döda fiskarna på lunschen (för han tog för givet att de var döda). När klockan blev ca 13 kom han dit igen och till sin förvåning upptäckte han att två av kamfiskarna rörde på sig när han skulle plocka dem, så han skyndade sig att slänga i dem i ett annat akvarium. Nu lever de lyckliga och har byggt skumbo. Helt otroligt, minst 7 timmar har de överlevt eftersom de kan andas luft. Ingen vet ju när på natten som akvariet brustit. Undrar om det är rekord :p

Skönt att din oxå klarade sig, han kunde ju lika gärna knäckt nacken eller nåt.