När det jäklas på det här sättet är ett bra knep att ta ut allt som inte hör till akvariet, dvs rötter, stenar som släpper något och annat mysko. Inred med några gråstenar utan synliga röda inslag.
Fosfatspåret (som giftighet) kan du skippa - fosfat är inte toxiskt för fisk. Nitrit verkar det inte vara och ammonium/ammoniak låter otroligt med den matning/pH som du har.
En fråga är också om karet är omlimmat nyligen och om man i så fall användt felaktigt silikon.
Personligen sätter jag en liten slant på stenen som släpper rött och ev. roten.
Jag skulle också försöka kolla vad det är som sätter igen ditt EHEIM filter och (även om det är en uppstart och jag normalt inte brukar rekommendera filterrengöring förrän efter några månader) rengöra det så att du får fullt flöde.
När du startar så är tyvärr ancistrus och pansarmalar inte de bästa alternativen utan jag skulle ha tagit ett gäng zebrafiskar och kickat igång med hjälp av dom. Men det går med malarna också men speciellt ancistrus kan vara lite knepiga.
Mitt råd blir därför
Ta ut allt som inte behöver vara i akvariet
Gör delvis rent filtret (om det är igensatt)
Byt rejält med vatten några dagar (för att få ut eventuella kvarvarande gifter)
Betrakta akvariet som under nystart och mata försiktigt och kanske bara varannan dag i början och tillsätt bakteriekultur varje dag.
Om du sedan vill ha i dina grejer igen så lägger du i dem en efter en med någon veckas mellanrum men jag skulle skippa den fällande stenen och ta rötterna absolut sist (om alls)
MVH Lasse