Aircut64 skrev:Kampfisk skulle jag inte vilja ha eftersom har själv testat en gång och det slutade med att fenorna på den vart avbita tyvärr ^^ och det är ingen snabb simmare heller, men de kan hoppa rejält iafl ;) !
Jag hade ju Malawi Ciklider med mina slöjstjärtar förut men det är inget jag tipsar om :P jag brukar ha en udda mix lite då o då ;) är bra på att få andra fiskar o trivas med varandra hehe ^^ .
Du kan ju alltid testa någon gurami eller så ? Testa med Kardinalfiskar och guldbarber =) Har dock aldrig testat tigerbarben som du talade om men det lär ju funka, men det kan finnas en stor över att de kan bli uppätna...
Lycka till nu :) !
Har kampfisk i ena karet med platys och en i andra karet med neontetror, ancisstrus par + yngel, endler + yngel och svärdbärare utan problem.
Men är framför allt slöjstjärtskaret som är lite tomt.
Sen ska jag väl rätta mig själv också. Minnet är ju inte det bästa precis men slöjstjärtskaret är på 200 liter (längdxdjupxhöjd=100x50x40) och lilla karet är bara på 45 liter (50x30x30). Sen det andra karet med neoner och edlers och dem är 225 liter (150x50x30).