JeBoro skrev:Nej det förstår jag.
Om man tänker på service så är det ju mycket lättare när man går in i en affär för att handla nåt. Då har man ju bara på någon minut fått en uppfattning av hur bra service den butiken har. Detta är ju lite svårare när man handlar på nätet, man har ju ingen aning första gången man beställer från ett företag.
Så största anledningen att jag inte betalar innan jag har fått mina saker är nog feghet, vill inte bli blåst på mina pengar.
Där har du kärnan till att internetbutiker finns :)
Det egentligen enda sättet dom kan konkurrera på är med priset, service märker man inte förrän man får problem eller har beställt.
Och priserna ÄR låga, problemet för internetbutikerna är att dom inte har råd att hålla lager då det hela tiden dyker upp nya som vill "sno" åt sig av kakan.
En etablerad zooaffär har en helt annan buffert och en trognare kundkrets och därmed kan hålla ett lager!
Handla med förnusft och på tips från andra, eller välj den "lokala" zooaffären, dom kan oftast ta hem saker på beställning om du bara flörtar lite ;)
