Katharina skrev:
Ha ha.. Jag satt precis och tänkte samma... Om man förbjuder folk att ha Rottisar så är det ju samma som att förbjuda Rottisar, Jessie!!! [:-174]

Nu verkar det som att Kramfors ändå börjar bli lite skamsen när han lägger in puckade kommentarer?!

Du har redan slagit alla rekord med den här tråden, Kramfors. Eller var rakettråden för några år sedan längre???

Hur som helst så kan vi lägga ner diskussionen nu för vi kommer inte längre med Herr konservativ Kramfors... [:-174]

Kanske formulerade mina ord lite fel givetvis kan man inte förbjuda folk att ha rottisar men någon slags koll på vilka man säljer sina hundar till kanske kunde funka ex. om dessa haft rottisar innan eller lämplighets testa dem tillsammans med vuxna rottisar på kenneln eller i hemmet för att se hur hund o hund förare uppträder tillsammans.. så kallat hundkörkort... kan ju aldrig skylla aggresivt beteende på hunden utan beror alltid på ägaren. jag har haft schäfrar o labradorer innan o dessa raser skiljer sig inte så särskilt mycket mot en rottis i temprament o lynne