127bubbel skrev:Dom är för söta alltså. Jag hitttade lite nya transcriptus ungar igår i karet, men nu är dom borta igen, så dom kommer väl fram när dom är lite större. Dom var nog relativt ny kläckta då dom inte hade fått något mönster ännu. Sen finns det 1 stor transcriptus unge som klarat sig från första kullen, den börjar bli ganska stor nu, och såklart en massa Helianthus ungar. Hur går det för det stimm med cyprichromis ungar för den delen? Har haft 4 kullar på mina honor, dock så har jag aldrig sett ungarna, då som måste blivit uppätna direkt. Har dock en hona till som går med full mun för stunden som borde släppa sitt lass i dagarna, hoppas några klarar sig.
MVH/Freddan
Kul att det rör sig i burkarna hos dig Freddan!:) Samma här! Jodå, det går en 5-6 Cyprisar på ca. 1,5-2 cm. Detta pågår hela tiden men jag har inte sett några fullvuxna - så jag antar att de stryker med då någon tar sig ett skrovmål. När de försvinner så kommer ett gäng nya - och i ärlighetens namn skall jag säga att det är ganska skönt att det är en naturlig åtgång på dom - fan vet var jag skulle göra av dom annars...