Koi-fantast skrev:Jag tycker att du ska använda 45x45mm reglar för att skruva ihop skivorna i 90 grader. Det går ju även att lösa detta med metallvinklar, men med tanke på att dina skivor är lite snea så är mitt råd att använda reglar för att göra allt synligt rakt.. :D
Att endast limma, plugga, skruva ihop skivorna tycker jag blir för klent. Vad händer om någon råkar gå in i möbeln..? Faller det som ett korthus..
Det är inte skivorna som är sneda, det är reglarna - just därför undrar jag om jag kan klara mig utan dem! ;) Och därför vet jag inte heller om det kommer att gå att skruva ihop dem då hela ställningen kan komma att bli alldeles sned med glipor mellan de olika delarna. Det låter varken stabilt eller snyggt enl. mig :confused:
Jo, det var en fundering som min far också hade. Men hur fungerar juwel-möblerna då? Det är ett mysterium! :D
Jag ska testa skruva ihop reglarna ikväll och se hur snett det blir. Blir det så snett som jag är ganska övertygad om att det blir så är då alternativet att använda endast mdf-skivorna eller köpa nya reglar.
Fler åsikter? :)