Glöm bara inte bort det viktigaste.. ..fram med rödspriten och tvätta ytorna rena från fett..
Sitter med ett Åled 160 här som fogarna har släppt på i överkant, rullar ihop fogen och drar den hela vägen ner, känner med fingertopparna över fogen så ingen del av silikonet sitter löst, plockar fram tuben och hugger pipen i omk 60 grader med en öppning stor så en blyerts får plats eftersom en stor vinkel måste hållas på pistolen vid arbetet inne i akvariet .. ..börjar med "kälfogen" i botten och arbetar mig runt och upp, har ett par ställen som kommer att bli tetiga som jag förtejpat och det är överkant på dom övre hörnen, närmst ramen.. ..innan ni skär upp patronen så ställ er över akvariet och kör lite "luft fogning", känn hur det känns och upptäck var och hur bakkant på pistolen kommer att ta i , planera fogningen helt enkelt.. ..sen är det latexhanskar som gäller.. ..nåtade om och fogade däcket i ribbade oregon pine på min gaffel riggade snipa i början på -90 och mina händer är fortfarande inte rena..