Som jag ser det är det 2 frågor man måste fundera på.
Om det är rätt att mata fiskar med andra levande fiskar och det så kallade nöjjesvärdet i att göra det.
För om man nu tycker det är fel att mata fiskar med andra levande fiskar så måste man ju fråga sig om det är fel att inte göra allt vad man kan för att inte några yngel ska bli uppätna. Men jag tror att en väldigt stor andel akvarister låter en hel del yngel försvinna ner i magen på några andra fiskar bara för att man inte orkar ta hand om ytterligare 50 nya guppyyngel som man inte kan bli av med sen. Och det borde ju vara lika illa som att ge ett gäng pirajor en guldfisk. Så min personliga åsikt blir att det inte är fel att ge rovfiskar andra fiskar till mat om man gör det för att främja deras naturliga beteenden.

Ser man sen på filmen och speciellt med den låten i bakgrunden så kändes det som om huvudanledningen med att ge pirajorna guldfisken inte var att låta dom få mat på ett för dom naturligt sätt... Utan att få se dom slita en guldfisk i bitar. Och det börjar enligt mig likna ett skjukt beteende.

Det är mina åsikter och dom står jag för.
(Även om en del kan tycka att dom är lite luddiga men sån är jag.)