Lenita skrev:

Jag försöker låta bli att äta godis, bröd, pasta, ris, potatis och andra snabba kolhydrater. Det funkar ganska bra, med en långsam men stadig viktnedgång. Tillåter mig själv en kaka ibland och socker när jag dricker kaffe (är thé-drickare annars).

Ämnesomsättningen går ju annars tillfälligt ner när man slutar röka och det är ju därför många går upp i vikt (det och att man äter som en kossa ;) ).

Kanske hade du hög ämnesomsättning i och med rökningen (och naturligt sen tidigare) och har nu fått låg istället. Håller det i sig tycker jag att du borde kolla upp det.

Själv har jag beställt tid hos homeopaten... jag tar hellre en chans än en operation.

Ja, samma här.. och sen tror jag på att äta utav det på helgen så att inte kroppen sätter sig på sparlåga och suger åt sig allt. det är ju lättare att låta bli frosseriet om man får äta på helgen sen.. [:o] [:I]

Ja, jag tror att min ämnesomsättning la av helt.. Magen tvärnitade och jag ökade i vikt trots att jag höll in på frosseriet.. Mamma sjuksköterskan, tyckte att jag skulle gå till läkaren.. Men det kanske ger sig, tänkte jag, och sen är det frågan om hur mycket som är vätska????
Nu drack jag vin i helgen och tycker att jag har mer vätska i kroppen nu igen.. Kan alkoholen försämra så man lägger på sig vätska, kanske?!

[COLOR=DarkRed] Träning går ju bättre nu när man är piggare, gladare och har bättre flås.. Vi måste foccusera på det positiva så vi inte avskräcker folk från att sluta.. :D[/COLOR]

Åhh.. Berätta allt om vad homeopaten sa sen. Hur hittar man dem??? [:-174]