Säg inte så - jag blir helt hysterisk.Strupcancer? *aaargh* Nä, då var det väl tur att jag slutade i tid. Att behöva låta som Darth Vader resten av livet tilltalar inte mig.
Jag gick ju också upp när jag slutade röka, och har också en målvikt på 65. Vägde 63 innan jag började röka, men jag är helt nöjd om jag hittar tillbaka till 65. Det är fem kilo kvar dit. Och sen vill jag bli av med nikotin-fettet. Fettprocenten måste ner.
Jag försöker låta bli att äta godis, bröd, pasta, ris, potatis och andra snabba kolhydrater. Det funkar ganska bra, med en långsam men stadig viktnedgång. Tillåter mig själv en kaka ibland och socker när jag dricker kaffe (är thé-drickare annars). Tvingar resten av familjen till samma diet. De tiger och äter, men äter roste-bröd med marmelad i smyg.
Med min höga ämnesomsättning i och med struman borde jag rasa i vikt, men den turen har jag inte. Och vaddå tur förresten, det är musklerna som bryts ner när man har giftstruma, så det är väl inget att önska sig. Fast det vore ju smidigt... Ämnesomsättningen går ju annars tillfälligt ner när man slutar röka och det är ju därför många går upp i vikt (det och att man äter som en kossa ;) ).
Kanske hade du hög ämnesomsättning i och med rökningen (och naturligt sen tidigare) och har nu fått låg istället. Håller det i sig tycker jag att du borde kolla upp det.
Själv har jag beställt tid hos homeopaten... jag tar hellre en chans än en operation.